17-07-25 17:51

Dažniausiai užduodami klausimai (ir atsakymai į juos)

Dažniausiai užduodami klausimai

BENDROS TEMOS

Kas yra Pirkis?

PIRKIS - tai visiems atvira elektroninės prekybos sistema. Plačiau apie tai skaitykite atskirame puslapyje.

Ar už Pirkio paslaugas reikia mokėti?

Visos PIRKIS.LT paslaugos pirkėjams yra teikiamos nemokamai.

Pardavėjai Pirkyje gali nemokamai siūlyti prekes bei paslaugas, įkurti ir turėti savo nuosavą on-line parduotuvę. Su pardavėjams skirtų mokamų paslaugų sąrašu galite susipažinti atskirame puslapyje.

Kodėl Pirkis siunčia man "sausainėlius" (cookies)?

Normaliam PIRKIS.LT sistemos darbui kartais yra būtina, kad Jūsų tinklo naršyklė priiminėtų taip vadinamus "sausainėlius" (angl. cookie).

Cookie - tai mažas informacijos vienetas, kurį WWW serveris gali išsaugoti kliento kompiuteryje, ir vėliau jį perskaityti. Šiuo konkrečiu atveju PIRKIS nusiunčia Jums atsitiktinę skaičių ir raidžių seką ir pagal ją atpažįsta Jus kituose savo puslapiuose. Tik šių "sausainėlių" dėka Jūs išliekate prisijungę prie sistemos visur, įrašę savo vardą ir slaptažodį vienoje vietoje. Ir tik šie "cookie" leidžia kiekviename puslapyje rodyti Jūsų mieste vykstančius aukcionus.

Nuogastaujančius dėl duomenų apsaugos galime nuraminti: PIRKIO "sausainėliuose" nėra nei Jūsų vartotojo vardo, nei jokios kitos kam nors (išskyrus pirkis.lt serverį) naudingos informacijos, jau nekalbant apie slaptažodžius ar kitas paslaptis. Ir dar: PIRKIO "sausainėliai" niekada nėra įrašinėjami į Jūsų kietąjį diską ir negrįžtamai dingsta, kai tik išjungiate savo tinklo naršyklę.

REGISTRACIJA

Kodėl norint kažką pirkti ar parduoti yra būtina registruotis?

Užsiregistravę galėsite dalyvauti elektroninės prekybos sistemos PIRKIS.LT veikloje - pirkti ir parduoti. Neregistruotas lankytojas gali naršyti ir stebėti tinklapio veiklą. Registruodamiesi pateikite visus reikalaujamus duomenis. Jūsų naują slaptažodį PIRKIS išsiųs nurodytu elektroninio pašto adresu tuojau pat.

Tik visų sistemos dalyvių registracija ir tikslūs duomenys sukuria patikimas sąlygas saugiai tarpusavio prekybai.

Kas atsitinka su registracijos metu mano pateikiamais duomenimis?

Ši informacija yra patikimai saugoma Pirkio serveryje. Laimėjęs prekės aukcioną ar tiesiog nusipirkęs prekę, pirkėjas elektroniniu paštu automatiškai gauna pardavėjo adresą bei telefono numerį, o pardavėjui sistema nusiunčia šio pirkėjo duomenis. Jokiais kitais atvejais jokia kita informacija apie dalyvius, išskyrus jų pasirinktus vartotojo vardus, nėra skelbiama. Tai galioja ir elektroninio pašto adresams.

PIRKIS Jūsų asmens duomenų niekam nerodo, nedalina ir neparduoda.

Ką daryti, jeigu užsiregistravau, bet negaunu slaptažodžio?

Beveik visada to priežastis yra registracijos metu nurodytas neteisingas elektroninio pašto adresas ar neveikiantis pašto serveris. Pirmąjį vartotojo slaptažodį (kaip beje ir visą kitą informaciją) PIRKIS siunčia Jūsų nurodytu elektroninio pašto adresu. Jeigu per kelias minutes jo negavote, tai galite pabandyti registruotis iš naujo. Jeigu serveris pasakys, kad toks vardas jau yra užregistruotas - pabandykite pasinaudoti "pamiršto slaptažodžio" paslauga, kuri dar sykį bandys išsiųsti Jums slaptažodį. Jeigu ir tuomet nieko negausite - bandykite registruotis dar sykį kitu vardu, bet prieš tai atidžiai patikrinkite, ar tikrai veikia Jūsų elektroninis paštas.

PIRKIMAS

Noriu pirkti ir aukcione pakėliau man patikusios prekės kainą. Ar man dabar reikės nuolat tikrinti, ar kažkas nepasiūlė daugiau?

PIRKIS informuoja elektroniniu paštu pirkėją, kai tik kas nors pasiūlo didesnę kainą. Dėl to Jums nėra būtina nuolat "kabėti" on-line.

Kaip aš galiu užduoti pardavėjui klausimą dėl prekės, jeigu jokie dalyvių duomenys nėra skelbiami?

PIRKIS suteikia kiekvienam registruotam sistemos vartotojui galimybę parašyti pardavėjui laišką, neišduodant jo elektroninio pašto adreso. Tuo tikslu kiekvienos prekės puslapyje po jos aprašymu rasite nuorodą "Užduokite pardavėjui klausimą". Parašykite savo klausimą ir spauskite "Siųsti". Sistema susiras savo duomenų bazėje pardavėjo adresą ir išsiųs laišką. Su juo pardavėjas gaus Jūsų elektroninio pašto adresą ir galės atsakyti, papildydamas prekės aprašymą. Jūsų vartotojo vardas jam nebus persiunčiamas ir jis nežinos, kas iš pirkėjų jam rašo. Kaip matote, ir šiuo atveju PIRKIS garantuoja savo klientų asmens duomenų slaptumą.

Kaip suprasti "Aukcionas pasibaigia XX val., bet ne anksčiau kaip 10 min. po paskutinio siūlymo"?

Prekių aukcionai mūsų tinklapyje nebūtinai baigiasi iš anksto tiksliai nustatytu metu. Jeigu, tarkime, likus 3 minutėms iki prekės aukciono pabaigos kažkas pakelia jos kainą, tai aukcionas pratęsiamas 7 minutėmis. Jeigu per tą laiką kažkas pasiūlo dar aukštesnę kainą - aukciono pabaiga dar sykį atidedama. Teoriškai taip gali tęstis be galo, praktiškai - tol, kol per 10 min. nuo paskutinio kainos pakėlimos niekas nepasiūlys naujos kainos.

Ką daryti, jeigu pasibaigus aukcionui pardavėjas atsisako parduoti prekę, nors viskas įvyko pagal taisykles?

Šiuo atveju Jūs turėtumėte suteikti tokiam taisyklių nesilaikančiam pardavėjui neigiamą vertinimą PIRKIS.LT reitingų sistemoje. Atitinkamą nuorodą rasite pasibaigusio pardavimo puslapyje (žiūr. "Mano Pirkis").

PARDAVIMAS

Kaip galiu įdėti parduodamos prekės nuotrauką?

Prekės aprašymo puslapyje yra eilutė, kuri vadinasi "Iliustracijos URL (iki 300x300 tšk. GIF ar JPG adresas Internete)." Čia galite įrašyti tikslų bet kokiame WWW serveryje esančios iliustracijos (GIF arba JPG failo) adresą (URL). Jis privalo prasidėti raidėmis "http://" ir baigtis ".gif" arba ".jpg". Atkreipkite dėmesį į tai, kad taip nurodomas ne WWW puslapis, kuriame prekė yra aprašyta, o tik viena jos iliustracija.

Jeigu norite įdėti paveiksliuką, jau esantį kokiame nors WWW tinklapyje, tai vartodami "Intenet Explorer" galite daryti taip: nueikite į tą puslapį, spauskite ant iliustracijos dešinį pelės klavišą ir pasirinkite "Properties"; atsidariusio lango viduryje rasite užrašą "Address (URL):" ir tos iliustracijos adresą; pažymėkite jį visą pelės perbraukimu ir spauskite klavišus "Ctrl-C" arba paspauskite ant pažymėto adreso dešinį pelės klavišą ir pasirinkite "Copy" (jeigu vartojate "Netscape Navigator" ar "Opera", tai vietoj viso to pakanka paspaudus ant paveiksliuko dešinį pelės klavišą pasirinkti "Copy Image Location" arba "Copy Image Address"). Dabar Aukcionai.lt naujos prekės puslapyje, "Iliustracijos URL" eilutėje paspauskite "Ctrl-V" arba spustelėkite dešinį pelės klavišą ir pasirinkite "Paste".

Jeigu norite įdėti paveiksliuką, kurį turite JPG ar GIF faile, tai patikrinkite, ar jis nėra didesnis nei 300x300 tšk., ir naujos prekės įvedimo puslapyje pasinaudokite nuoroda "Išsiųskite nuotrauką!". Atsidariusiame langelyje tereikės paspausti mygtuką "Browse..." ir pasirinkti Jūsų kompiuteryje esantį failą. Po to paspausite "IŠSIŲSTI", ir iliustracija nukeliaus į Aukcionai.lt sistemą aptarnaujantį WWW serverį. Jums tereikės įrašyti sistemos nurodytą iliustracijos adresą Internete į "Iliustracijos URL" langelį.

APRIBOJIMAI: Tokiu būdu siunčiamo GIF ar JPG failo dydis negali viršyti 60 KB. Be to, Jūsų tinklo naršyklė turi sugebėti vykdyti "JavaScript" komandas.
Serveryje esančios iliustracijos trinamos praėjus 4-5 savaitėms nuo patalpinimo.

Kas yra ta "Minimali suma, už kurią pažadate parduoti", kurią aš galiu nurodyti siūlomos prekės įvedimo puslapyje?

Pardavėjas nėra įpareigotas parduoti, jeigu aukcioną laimėjusio pirkėjo pasiūlyta kaina yra mažesnė už šią pardavėjo iš anksto nustatytą sumą. Jos išraiškos skaičiais Aukcionai.lt niekada ir niekam nerodo. Kiekvienas pirkėjas gali tik matyti, ar dabartinė siūloma kaina jau įpareigoja pardavėją parduoti, ar dar ne.

Tarkime, Jūs parduodate knygą už pradinę 6 € kainą ir nurodote, kad minimali suma, už kurią įsipareigojate parduoti, yra 10 €. Jeigu aukcioną laimės pirkėjas, pasiūlęs tik 9 €, tai Jūs galite, bet neprivalote jam parduoti.

PIRKIS iš viso nerekomenduoja nustatinėti šios minimalios kainos, nes ji neatitinka tradicinio aukciono idėjų. Jeigu tikrai negalite be jos apsieiti - nurodykite žemesnę sumą. Kaip ten bebūtų, tai yra geriau, nei per didelė pradinė kaina.

Įsipareigojimo parduoti suma negali būti daugiau kaip dvigubai didesnė už pradinę prekės kainą.

Palikite langelį tuščią, jeigu nenorite nustatyti šios minimalios sumos.

Įsipareigojimo kainą galima nustatyti tik skelbiant prekės aukcioną.

Ką daryti, jeigu pirkėjas atsisako pirkti?

Žiūr. analogišką klausimą apie pardavėją.

Be to, jūs galite tokiu atveju parduoti prekę antrą pagal dydį kainą pasiūliusiam pirkėjui. Parašykite mums, ir mes atsiųsime to žmogaus kontaktinius duomenis.

Ar galiu pateikti pardavimui didelį prekių kiekį, nesėdėdamas ilgai on-line?

Jeigu numatote pardavinėti ne mažiau kaip 20 prekių, tai parašykite adresu , ir mes Jums išsiųsime "MS Excell" failą, kurį galėsite ramiai užpildyti ir grąžinti atgal, o mes patalpinsime visas Jūsų prekes į Pirkį.

Išsamų šios paslaugos aprašymą rasite atskirame puslapyje.

Kaip aš galiu papildyti savo prekės aprašymą?

PIRKIS atpažįsta, ar puslapio lankytojas naršo po tinklapį anonimiškai, ar yra prisijungęs kokiu nors konkrečiu vartotojo vardu. Jeigu į prekės puslapį žiūri jos pardavėjas, tai po prekės parašymu vietoj siūlymo pirkti jis matys nuorodas "Papildyti prekės aprašymą" ir "Ištrinti prekę".

Jeigu jau esate savo prekės puslapyje - paspauskite jos apačioje esantį užrašą "Prisijungti". Kitu atveju nueikite į puslapį "Mano Pirkis". Jame rasite nuorodas į visas prekes, kurias šiuo metu parduodate.

Kaip galiu ištrinti prekę?

Kaip ir anksčiau, Jūs galite bet kada atsiimti už fiksuotą kainą parduodamas prekes bei prekes iš aukciono, jeigu niekas nėra siūlęs kainų. Tai galite padaryti prisijungę savo dalyvio vardu ir būdami prekės puslapyje.

Kaip galiu suteikti vertinimą (reitingą)?

Pardavę ar nusipirkę prekę nepamirškite įvertinti kitos sandorio pusės.

Nueikite į puslapį "Mano Pirkis". Jame rasite nuorodą į anksčiau pirktas ir pardavinėtas prekes, o po konkrečios prekės aprašymu - nuorodą į reitingų suteikimo puslapį.

"Mano Pirkis" puslapyje galite surasti visas prekes, už kurių pirkimą ar pardavimą nebuvo suteikti vertinimai, ir tai padaryti.

Prekės niekas nenupirko, nes pirkėjas neatsiliepė (ar su juo nepavyko susitarti). Ką man daryti? Ar aš turėsiu mokėti pardavimo mokestį?

Tokiu atveju:

  • suteikite šiam pirkėjui neigiamą vertinimą su priežasties paaiškinimu;
  • neparduotą prekę būtinai vėl pateikite pardavimui. Padarykite tai iš anksčiau pardavinėtos prekės kortelės;
  • Jūsų sąskaitoje prie komisinio mokesčio įrašo šiam pardavimui atsiras įrašas [anuliuoti], kurį paspaudus mokestis bus anuliuotas.

Didžiausią kainą pasiūlęs pirkėjas neatsiliepė (ar nepavyko susitarti), o prekę nupirko mažesnę kainą pasiūlęs. Kokį aš turėsiu mokėti pardavimo mokestį? Ką man daryti?

Suteikite neigiamą vertinimą neatsiliepusiam pirkėjui, ir pardavimo mokestis tokiu atveju bus skaičiuojamas pagal pasiūlytą antrą (mažesnę) kainą, jeigu Jums buvo perduoti antrą kainą siūliusio pirkėjo duomenys.

Per kiek laiko turėčiau pranešti, kad pardavimas neįvyko?

Ne anksčiau, kaip per 7 ir bet ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo pardavimo pabaigos arba antrą kainą pasiūliusio pirkėjo duomenų išsiuntimo.

KUR KREIPTIS, JEIGU TURIU DAUGIAU KLAUSIMŲ?

Tiesiog rašykite mums elektroniniu paštu 

Sėkmės prekyboje!

17-07-25 17:51